torsdag den 2. april 2009

Søren mails

Hey Søren!
Vi glæder os rigtig meget til i morgen - Fedt at du vil have besøg!
Kolding Designskoles Robotprojekt er et 9 ugers forløb hvor vi studerende i
samarbejde med ingenører og roboteksperter skal udvikle en fungerende robot
til aflastning eller oplysning indenfor velfærdsområdet.
Vores indgangsvinkel til projektet er foreløbig (med forbehold for
ændringer:-)) at vi IKKE vil lave endnu en GPS styret førerhund.

Vi vil ÆNDRE menneskers BEVIDSTHED.
Arbejde med at synshandicappede får RETTIGHEDER fremfor ALMISSER
Betragte blinde som en RESSOURCE
Udforske fælles værdier mellem blind og seende
Udforske budhistiske indsigtsmetoder. En afstresningsrobot, eller et
udtryksredskab. Indre ro. Fokus. Indsigt...
Måske noget med synæstesi, altså samtidig aktivering af flere sanser.
Hvordan lugter rød? Hvad er lyden af en smuk kvinde? Osv..

Mathilde fra gruppen sagde lige i en samtale: "Hvad er det så de gør med al
den hjerne de ikke bruger til at se med..? Hvad er det de har derinde..?
Altså det ville jeg fanme gerne vide".
Vi regner med at blive 2 eller 3. Skal vi tage kage med?
Kærlig hilsen Ida Burchardi. =



Jeres udgangspunkt er lige op af, hvad jeg på mit feldt går og lusker med,
på mange fronter.
Det lyder som om i har fat i noget jeg har længtes efter at høre fra
mennesker med synet i behold. tak for det.
Jeg tror vi får en spændende snak i morgen, og glæder mig ovså til at møde
jer.

kage... hmm mmh... det kan i gøre som i lyster, men selv spiser jeg kun
hjemmebag, "smiler" Men jeg har nok lige fået min morgenmad når i anduver.

Bare for sjov:

tror at ida er rødhåret med frejner og føldige læber.
sphie, eller hvad navnet nu var ; )Er ikke så god til at huske navne)
er mørkåret lille spis næse og gennerelt køn.
Har ikke rigtigt noget billed af emil, men et blødt og mildt ansigts udtryk,
måske fordi du ikke sagde så meget.
"eller fordi mænd tager lidt længere tid for mig at få indtryk af.
smiler fra s høg


her er et par unge gutter, der har lavet hjemmeside for b og s.
og bl.a. en guide til gode og mindre gode spil.
kik nærmere på
tank komandor
og lone woolf
jeg staver som en klvn, men du hiter nok ud af det.

Som sagt, er jeg meget varm på at høre udviklingen i jeres projekt, hvis det
er ok med jer----????
swing høg

Kære Søren!
Nå. Projektet har jo taget en lille drejning i det vi har erkendt at vi SKAL
lave en robot. Altså fint sagt: Et system med sensorer til bearbejdning af
input og motion control systemer til fysiske output. Vi tænker på det du
sagde med lykken ved at gå Poul Richard ruten. Hvordan summen af dine sanser
gav dig (undskyld mig udtrykket) et smukt billede af omgivelserne omkring
dig. Denne rute er dig jo velkendt. Hvordan forholder det sig når du går i
byen eller mere "hektiske" steder? Vi legede med den allerede eksisterende
teknik hvor man har et webkamera på hovedet som altså omdanner visuelle
indtryk til et poetisk, men stadigvæk praktisk, lydlandskab. Så man f.eks.
kan høre hvor vejen, kirsebærtræet, en bestemt tøjbutik osv. befinder sig.
Endvidere snakkede vi om at lave et system hvor man kan lave en slags
lydgrafitti - Altså tagge sit navn på forskellige genstande. Eller skrive på
et træ at "Her friede Klaus til mig" eller hvad det nu kan være. Præcis som
seende mennesker skriver, tagger og ridser navne og hjerter i træbark.

Vi har forresten lavet en blog så vi alle 5 har en virtuel tænketank vi kan
følge med i hinandens processer på når vi nu rejser til Berlin og New York i
næste uge. Den bliver muligvis også set af vores lærere og vejledere. Jeg
ville høre om jeg må poste den mail hvor du gætter hvordan Emil, Mathilde og
jeg ser ud? Og måske også en 30 sekunders video af dig og din hund hvor i
leger og interagerer ret relevant i forhold til hele den her
interaktionsdesign problematik som vi tager udgangspunkt i. Håber du har det
godt og at musikken swinger!
Hilsen Ida


tilladelse her med givet.

til jeres andre ideer:
for at være ærlig, så skal i nok regne med at mange synshandis, føler at vi
slæber rigeligt rundt på apparater, stokke hunde briller, som alt inklusiv,
får det til at blive svært at smælte i med andre.
hvis man så også skulle have et kamera eller en robot med på hoved, så tror
jeg at mand ville være fuldstendig idiotisk at se på.
hmm hmm hmmm

god rejse til jer alle.
swingeling fra høg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar